مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 10:552021-06-14اقتصادي

اگر روحانی نبود| تعطیلی کارگاه های مصالح ساختمانی در پی رکود ساخت و ساز


در سال های اخیر رکود حاکم بر بازار مسکن باعث شده تا بسیاری از واحدهای تولیدی وابسته به این صنعت به تعطیلی کشیده و حتی در مواردی ورشکسته شوند، - محمدرضا علینقی-اصفهان؛ بازار مسکن یکی از مؤثرترین بازارها در ایجاد اشتغال است و علاوه بر آن قدرت تحریک دیگر بخش ها را نیز دارد به عبارت دیگر با رونق ساخت و ساز به ازای ساخت هر یک میلیون مسکن 75 متری می توان برای قریب به دو میلیون نفر اشتغال ایجاد کرد.

بازار مصالح ساختمانی یکی از حوزه هایی است که ارتباطی تنگاتنگ با مسکن دارد و افزایش قیمت هر یک از نهاده ها به طور مستقیم و البته با ضریب متفاوت، بر قیمت مسکن تأثیرگذار است.

  در حال حاضر گفته می شود در استان اصفهان بیش از 100 واحد صنفی فروش مصالح ساختمانی وجود دارد که این واحد های صنفی با داشتن بیش از هزار نفر نیرو مشغول فعالیت هستند، اما در سال های اخیر رکود حاکم بر بازار مسکن باعث شده تا بسیاری از واحدهای تولیدی وابسته به این صنعت به تعطیلی کشیده و حتی در مواردی ورشکسته شوند.

علاوه بر رکود، ویروس کرونا نیز خسارات بسیاری را در حوزه بازار مصالح ساختمانی استان اصفهان وجود آورده است که بی توجهی و عدم جبران این خسارات می تواند در آینده نزدیک موجب ایجاد مشکلات بسیاری در حوزه صنعت ساختمان استان اصفهان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر روحانی نبود| تعطیلی کارگاه های مصالح ساختمانی در پی رکود ساخت و ساز

اگر روحانی نبود| تعطیلی کارگاه های مصالح ساختمانی در پی رکود ساخت و ساز